بررسی تناسب اهداف پخش برنامه های صدا و سیما با اهداف رشد عاطفی گروه پیش دبستان
بررسی تناسب اهداف پخش برنامه های صدا و سیما با اهداف رشد عاطفی گروه پیش دبستان
سپیده ظریف احمدزاده محمودی1
1) کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستان.دانشگاه علامه طباطبایی.
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم انسانی(mahconf.com)
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی میزان تطابق اهداف پخش شبکه 2 سیما با هدف پرورش رفتار عاطفی بود. روش پژوهش به صورت میدانی بوده است. برای بررسی میزان تطابق، از چک لیست حاوی مولفه¬ های رشد عاطفی از دیدگاه ونیتا کول و همچنین پرسشنامه ای محقق ساخته، استفاده شد. روایی پرسشنامه محقق ساخته توسط اساتید متخصص و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 83/0 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش نشان داد: 11 مورد از 12 مورد اهداف پخش شبکه 2 که مرتبط با رشد عاطفی بوده است، با مولفه¬های رشد عاطفی از دیدگاه ونیتا کول مطابقت داشتند. این نتایج میتواند در جهت بهبود ساخت و انتخاب پویانمایی ¬های صدا و سینما و همچنین توجه افزون آنها به مخاطبین کودک مؤثر واقع شود.
کلمات کلیدی :
"پویانمایی" "رشد عاطفی" "پیش دبستان"