مطالعه موردی آموزش راهبردهای یادگیری واژگان در بافت های انگلیسی

مطالعه موردی آموزش راهبردهای یادگیری واژگان در بافت های انگلیسی

صادق غفاری فارسانی1 محمد رضا رفیع زاده تفتی2 مهدی پوربافرانی3 زینب جعفری4 علی غفاری فارسانی5 جابر احمدی6 عبدالصمد حیدری گوجانی7

1) مدرس زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور مرکز فارسان
2) کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد یزد
3) مدرس زبان انگلیسی، دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز نایین
4) کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد یزد
5) مدرس روان شناسی، دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فارسان
6) مدرس زبان انگلیسی، دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فارسان
7) مدرس زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم انسانی(mahconf.com)
چکیده :
پیشینه و تحقیق گسترده ای در مورد آموزش واژگان زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (واژگان زبان انگلیسی) در بافت انگلیسی صورت گرفته است. فراگیری واژگان به طور موفقیت آمیزی یک جزء کلیدی برای توسعه مهارت های ارتباطی و سواد است. دانش آموزان هر چه واژگان بیشتری بدانند، بهتر می توانند آنچه که آنها می خوانند را رمزگشایی و درک کنند. یک روش برای کمک به دانش آموزان در تبدیل شدن به دانش آموزان مستقل در طول فرآیند یادگیری واژگان زبان دوم است. این امر می تواند از طریق آموزش به زبان آموزان برای اعمال استراتژی های یادگیری واژگان به طور کارآمد در حد ممکن صورت بگیرد. تحقیق حاضر به پیشنهاد یک چارچوب برای آموزش زبان آموزان انگلیسی در استراتژی های یادگیری واژگان می پردازد. انتظار می رود که این مقاله بتواند یک طرح کلی از آموزش واژگان زبان انگلیسی، پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده فراهم کند. در انجام این کار، توضیح رده بندی های مختلف از استراتژی های یادگیری واژگان و یک دلیل منطقی برای آموزش راهبردی ارائه شده است.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی: یادگیری واژگان بافت زبان زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی استراتژی آموزش یادگیری مستقل.