تاثیر تجارب هیجانی روی انگیزه زبان آموزان انگلیسی

صادق غفاری فارسانی1 مهدی پور بافرانی2 کامران حیدری3 قدرت اله زارع4 محمد رضا رفیع زاده تفتی5 زینب جعفری6 علی غفاری فارسانی7

1) مدرس زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور مرکز فارسان.
2) مدرس زبان انگلیسی، دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز نایین.
3) مدرس روان شناسی، دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فارسان.
4) کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد.
5) کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد.
6) کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد.
7) مدرس روان شناسی، دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فارسان.

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم انسانی(mahconf.com)
چکیده :
هدف این مطالعه کمک کردن به مجموعه دانش و اینکه چگونه انگیزه یادگیری زبان انگلیسی با تجارب هیجانی شکل می گیرند. تحلیل و تفسیر داده ها با استفاده از رویکرد نظریه پایه صورت گرفت تا بر روی دیدگاه خود شرکت کنندگان تاکید کند. یافته های تحقیق تاثیر واکنش های هیجانی را روی انگیزه فرگیران زبان خارجی نشان داد. هیجانات، خواه منفی یا مثبت نه تنها به طور منفی بلکه به طور مثبت تاثیر می گذارند. واکنش های هیجانی گزارش شده توسط شرکت کنندگان عمدتا از مهارتهای بین فردی معلمان و محیط کلاس درسی ناشی می شود. اگرچه شرکت کنندگان در این تحقیق بیشتر از تجارب عاطفی منفی تا مثبت گزارش نمودند. این تحقیق نقش اصلی تجارب هیجانی فراگیران زبان روی رفتار انگیزشی و تاثیر مهمی که معلمان روی این مقوله دارند را مشخص می نماید. پیشنهادهایی برای معلمان زبان ارائه شده است تا به فرگیران زبان خارجی کمک کند تا تاثیر منفی تجارب هیجانی روی فرایند یادگیری شان را کاهش دهد، و هیجان های مثبت را متناسب با یادگیری و انرژی بخشیدن به انگیزه فراگیران را ارتقا دهد.
کلمات کلیدی : انگیزه فراگیران تجارب هیجانی یادگیری زبان خارجی انگیزه.