تاثیر بازی های رایانه ای در هوش عملی دانش آموزان ابتدایی

فائزه سیاهکوهی نیا1 مهدیه ملازینلی2

1) دانشجو دانشگاه فرهنگیان هرمزگان ـ فاطمه الزهرا(س)
2) دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان_ فاطمه الزهرا(س) ببندرعباس ـ

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم انسانی(mahconf.com)
چکیده :
این مقاله به منظور بررسی هوش عملی و رابطه¬ی آن با بازی در بین دانش آموزان نگاشته شده است. دغدغه ی اصلی مقاله این است که تأثیرات بازی را در هوش عملی دانش¬آموزان مورد ارزیابی قرار دهد. از این رو در مقاله¬ی حاضر به بحث درباره¬ی هوش عملی، نظریه¬ی وکسلر و تفاوت¬های اساسی آن با هوش تحصیلی پرداخته شده است. از آنجا که بازی در بین دانش-آموزان بسیار حائز اهمیت است، بنابراین دانستن مفهوم بازی، رابطه¬ای که با هوش دارد مورد بررسی قرار گرفته است. از آنجایی که در جامعه کنونی بیشتر وقت کودکان و دانش آموزان ما را بازی های رایانه¬ای فرا گرفته به بیان تعریفی از بازی های رایانه¬ای، معایب و محاسن این نوع بازی ها اشاره شده است. سپس به بیان مواردی از اصول سنجش این نوع هوش از دیدگاه وکسلر اشاره شده است. از آنجا که دانش¬آموزان گرایش بسیار زیادی به بازی¬های رایانه¬ای دارند، در این مقاله سعی شده است که به طراحی نوعی بازی رایانه¬ای که علاوه بر اینکه موجب تقویت هوش عملی دانش¬آموزان می شود، بر آموزش تأثیر بسزایی دارد، بیان شود.
کلمات کلیدی : هوش عملی بازی بازی¬های رایانه¬ای مقیاس آموزش