تاثیر بازی های رایانه ای در هوش عملی دانش آموزان ابتدایی
تاثیر بازی های رایانه ای در هوش عملی دانش آموزان ابتدایی
فائزه سیاهکوهی نیا1 مهدیه ملازینلی2
1) دانشجو دانشگاه فرهنگیان هرمزگان ـ فاطمه الزهرا(س)
2) دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان_ فاطمه الزهرا(س) ببندرعباس ـ
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم انسانی(mahconf.com)
چکیده :
این مقاله به منظور بررسی هوش عملی و رابطه¬ی آن با بازی در بین دانش آموزان نگاشته شده است. دغدغه ی اصلی مقاله این است که تأثیرات بازی را در هوش عملی دانش¬آموزان مورد ارزیابی قرار دهد. از این رو در مقاله¬ی حاضر به بحث درباره¬ی هوش عملی، نظریه¬ی وکسلر و تفاوت¬های اساسی آن با هوش تحصیلی پرداخته شده است. از آنجا که بازی در بین دانش-آموزان بسیار حائز اهمیت است، بنابراین دانستن مفهوم بازی، رابطه¬ای که با هوش دارد مورد بررسی قرار گرفته است. از آنجایی که در جامعه کنونی بیشتر وقت کودکان و دانش آموزان ما را بازی های رایانه¬ای فرا گرفته به بیان تعریفی از بازی های رایانه¬ای، معایب و محاسن این نوع بازی ها اشاره شده است. سپس به بیان مواردی از اصول سنجش این نوع هوش از دیدگاه وکسلر اشاره شده است. از آنجا که دانش¬آموزان گرایش بسیار زیادی به بازی¬های رایانه¬ای دارند، در این مقاله سعی شده است که به طراحی نوعی بازی رایانه¬ای که علاوه بر اینکه موجب تقویت هوش عملی دانش¬آموزان می شود، بر آموزش تأثیر بسزایی دارد، بیان شود.
کلمات کلیدی :
هوش عملی
بازی
بازی¬های رایانه¬ای
مقیاس
آموزش