فرصت ها و تهدید های مدارس هوشمند

نگین کهندل1

1) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان واحد البرز،ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم انسانی(mahconf.com)
چکیده :
با توسعه،پیشرفت و تحولات چند دهه اخیر، به خصوص در کشور های توسعه یافته ، شیوه های سنتی پاسخگوی نیاز های افراد در زمینه انتقال سریع اطلاعات نیست. فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولات گسترده‌ای را در تمامی عرصه‌های اجتماعی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونه‌ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتی است. ازآنجاکه درحال حاضرمعلم محوري پایه آموزش و پرورش درکشور می‌باشد، به روزكردن مدارس، استفاده ازفناوری‌های روز، برخورداری ازخلاقيت‌های نوین درآموزش وپرورش ونیز اهميت دادن به توانايي‌هاي دانش‌آموزان، لازمه این تحوّل می‌باشد اما طرح تصویب شده با واقعیت های موجود در مدارس بسیار متفاوت است.هدف از این مقاله روشن کردن صورتی از مدرسه هوشمند که باید باشد و شکل اجرایی حال حاضر است.روش تحقیقی در این مقاله کتابخانه ای بوده و از آثار ارزشمند صاحبان علم در این زمینه اعم از کتاب ها و مقالات استفاده شده است.نتایج به دست آمده نشان از تفاوت شکل موجود با وضع تصویب شده دارد.لذا پیشنهاداتی در زمینه هوشمند سازی مدارس و بهبود وضعیت موجود ارائه شده است.
کلمات کلیدی : مدارس هوشمند آموزش و پرورش یاددهی و یادگیری