ارزیابی اعتبارسنجی تبلیغات الکترونیک برای هدایت رفتارمصرف کننده( مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای رفاه کلان شهراهواز)

ارزیابی اعتبارسنجی تبلیغات الکترونیک برای هدایت رفتارمصرف کننده( مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای رفاه کلان شهراهواز)

ناهید شریفی1 منا نظری2 غلامعلی مسرور3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه،امیدیه،ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه،امیدیه،ایران
3) استادیارگروه مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه،امیدیه،ایران

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی(meaconf.com/1st)
چکیده :
نظریه های رفتار مصرف کننده،یکی از زیرشاخه های علم اقتصاد خرد است که با نظریه تقاضا ارتباط تنگاتنگی دارد.دراین نظریه ها تحلیل می شود که مصرف کننده درآمد محدود خود را دربرابر خواسته ها و نیازهای گوناگونی که دارد،چگونه وبراساس چه قاعده ای تخصیص می دهد.تلاش علم بازاریابی براین است که شیوه های رفتار مصرف کننده را تحت تأثیرقرار دهد.این تلاشها برای سازمان ها،مشتریان و جامعه تأثیرهایی را به همراه دارد.به کارگیری دانش رفتار مصرف کننده در جهت توسعه ی استراتژی بازاریابی،نوعی هنر است و به همین دلیل تحلیل تأثیرهای بازاریابی بر رفتار خرید مصرف کننده،گامی فراتر از یک علم است و نوعی هنر بشمار می آید. به دلیل اهمیت تبلیغات برای همه سازمان ها و فروشندگان،این تحقیق برآن است که در جهت هدایت رفتار مصرف کننده میزان تأثیر تبلیغات الکترونیک را بر روی فروشگاه زنجیره ای رفاه بررسی کند.جامعه آماری این مطالعه عبارت است از کلیه مصرف کنندگان محصولات و اجناس فروشگاه رفاه که به صورت تصادفی بررسی می گردند .
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی:رفتار مصرف کننده تبلیغات فروشگاه زنجیره ای رفاه اهواز