آیا رهبری خدمتگزار، رابطه بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی و قانون شکنی و رضایت شغلی را تعدیل می کند؟

آیا رهبری خدمتگزار، رابطه بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی و قانون شکنی و رضایت شغلی را تعدیل می کند؟

فهیمه یوسفی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد ، مدیریت کسب و کار-استراتژی،پیام نور ساری،مازندران، ایران

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی(meaconf.com/1st)
چکیده :
در محیط رقابتی و دنیای جهانی امروز، که مرزها در نتیجه توسعه مستمر ارتباطات و فنّاوریناپدید شده اند، نگرش ها و رفتارهای کارمندان در سازمان های آنها، از منظر عملکرد کارمندان، مدیریت راهبردی منابع انسانی و نقش های رهبری مدیران ارشد، در حال مهم تر شدنمی باشد. در این مطالعه، اثرات مدیریت راهبردی منابع انسانی و رهبری خدمتگزار بر رفتارهای قانون شکنی و رضایت شغلی کارمندان در سازمان آنها، بررسی گردیده است. یافته ها و تحلیل های ما نشان می دهد که سازمان های خصوصی نسبت به از دست دادن مشتریان درمحیط های رقابتی، هراس دارند و، به همین دلیل، کارمندان آنها برای حفظ کردن منافعسازمان خود، از حد رویه های تعیین شده، فراتر می روند. مطالعات آتی باید بر نگرش ها و رفتارهای اَفراد متمرکز باشد تا مفاهیم نظری جدید و مطالعات بهتر در ارتباط با منابع انسانی و سبک های رهبری، تدوین گردد. جمعیت نمونه مطالعه ما، شامل 385 کارمند یقه سفید است که در بخش های دولتی و خصوصی در منطقه مرکزی آناتولی، مشغول فعالیت هستند. 228{کارمند} در بخش خصوصی و 157 نفر در بخش دولتی، استخدام شده بودند. یافته ها، با استفاده از برنامه آموس 22اِس پی اِس اِس، مورد تحلیل عاملی و پایایی قرار گرفت، فرضیات بوسیله تحلیل رگرسیونآزموده شد و نتایج تحلیل و ارزیابی گردید. کلیدواژه ها : مدیریت استراتژیک منابع انسانی؛ رهبری خدمتگزار؛ قانون شکنی؛ رضایت شغلی
کلمات کلیدی : کلیدواژه ها : مدیریت استراتژیک منابع انسانی؛ رهبری خدمتگزار؛ قانون شکنی؛ رضایت شغلی