نقش موقعیت و محیط یادگیری در کاهش اضطراب فراگیران پایه سوم ابتدایی دبستان شهید اسماعیل حسن زاده شهرستان مهاباد

نقش موقعیت و محیط یادگیری در کاهش اضطراب فراگیران پایه سوم ابتدایی دبستان شهید اسماعیل حسن زاده شهرستان مهاباد

فردین مام نبی ترشکان1 سلیمان رسولی2 محمد خضری3 امید لنپری4 هیمن عزیزی5

1) دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی پردیس شهید رجایی ارومیه
2) دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی پردیس شهید رجایی ارومیه
3) دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی پردیس شهید رجایی ارومیه
4) دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی پردیس شهید رجایی ارومیه
5) دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی پردیس شهید رجایی ارومیه

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی(meaconf.com/1st)
چکیده :
هدف کلی از پژوهش حاضر بررسی و تحلیل میزان تاثیر نقش محیط و موقعیت بر کاهش اضطراب فراگیران پایه سوم ابتدایی دبستان شهید اسماعیل حسن زاده شهرستان مهاباد است. در رابطه با اهداف جزئی، از دو هدف مهم و جهت دار، با عنوان: بررسی میزان پیشرفت تحصیلی فراگیران با کاهش اضطرابشان و تحلیل نقش موقعیت و محیط در ارتباط مستقیم با اضطراب دانش آموزان را مدنظر قرار داده‌ایم. روش تحقیقی که مورد استفاده قرار داده‌ایم، توصیفی یا غیر آزمایشی است و روش نمونه گیری آن هم، چند مرحله‌ای است. تحلیل داده ها نشان می دهد که تغییرات مناسب در فضای آموزش و یادگیری، موجبات کاهش اضطراب فراگیران و در پی آن افزایش روند پیشرفت تحصیلی و میزان یادگیری را شامل می شود.
کلمات کلیدی : محیط اضطراب فراگیران پایه سوم ابتدایی