بررسی رابطه ی بین مدیریت برداشت و ارزش های راضی کننده ی کارکنان در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

بررسی رابطه ی بین مدیریت برداشت و ارزش های راضی کننده ی کارکنان در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

عبدالله نظری گنجه لو1 صمد عالی2 یوسف نظری گنجه لو3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ایران -
2) استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ایران -
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ایران -

محل انتشار : همایش بین المللی انسجام مدیریت و اقتصاد(meuconf.ir)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی بین مدیریت برداشت و ارزش های راضی کننده ی کارکنان در سازمان های دولتی به طور موردی سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی می باشد.این پژوهش از نوع کاربردی و با روش توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه ی آماری پژوهش کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی می باشد. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه ی محقق ساخته با طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده شده که تعداد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 156 برآورد شده و روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای می باشد. در این تحقیق از روش آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. سطح معنی داری آزمون کولموگروف - اسمیرنوف همه فرضیات بالای 05/0 و مقداره آزمون در محدوده 96/1+ و 96/1- قرار داشته است پس در سطح 95% اطمینان می توان گفت توزیع همه فرضیات با توزیع آن در جامعه نرمال بوده و بنابراین از آمار پارامتریک و آزمون پیرسون و رگرسیون جهت آزمون فرضیات استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مدیریت برداشت و ارزش های راضی کننده ی کارکنان در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رابطه ی مستقیم و معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : مدیریت برداشت ارزش راضی کننده سازمان انگیزش رضایت.