رابطه بین شیوه های اعمال کارآفرینی مستقل بر اقتصاد و اثر بخشی هوشمندی رقابتی مدیران باشگاههای ورزشی

رابطه بین شیوه های اعمال کارآفرینی مستقل بر اقتصاد و اثر بخشی هوشمندی رقابتی مدیران باشگاههای ورزشی

زهرا آزموده مقدم1 معصومه کلاته سیفری2 فرزام فرزان3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران- بابلسر ایران.
2) استادیار دانشگاه مازندران
3) استادیار دانشگاه مازندران بابلسر.

محل انتشار : همایش بین المللی انسجام مدیریت و اقتصاد(meuconf.ir)
چکیده :
در عرصه ورزش، باشگاهها عامل مهمی در ترویج ورزش همگانی و قهرمانی هستند؛ باشگاه ورزشی بدنسازی نهادی است که به منظور همکاری در اجرای نیات و هدفهای سازمان ورزش و جوانان ایران از لحاظ حفظ تندرستی و فعالیتهای صحیح‌ جسمانی و روانی و استحکام مبانی دینی و اخلاقی و تربیتی و تقویت استعدادهای افراد جهت نیل به مدارج قهرمانی و نیز گذراندن اوقات فراغت از‌طریق فعالیتهای ورزشی و ایجاد روح یگانگی و حس همکاری و وحدت ملی بر اساس تقویت روح ایمان و جوانمردی استوار می‌گردد، درواقع باشگاههای بدنسازی دارای دو محور همگانی و قهرمانی هستند؛ که در محور قهرمانی به پرورش قهرمانان و در محور همگانی به آمادگی جسمانی عموم توجه دارند. پس بهره مندی مدیران باشگاه¬ها از هوشمندی رقابتی عنصری مهم و حیاتی در راستای جذب مشتریان بیشتر می باشد.
کلمات کلیدی : اقتصاد کارآفرینی مستقل هوشمندی رقابتی مدیران باشگاه ورزشی.