بازاریابی تعاملی هوشمند با رویکرد اینترنت اشیاء

سبحان اسماعیلی1 سپیده آقایی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش شبکه های کامپیوتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ایران -
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، ایران -

محل انتشار : همایش بین المللی انسجام مدیریت و اقتصاد(meuconf.ir)
چکیده :
امروزه اینترنت اشیاء باعث ایجاد تغییر و تحول در تمام جنبه های زندگی روزمره و از جمله کسب و کار گردیده است در این میان توسعه سریع ارتباطات و محاسبات همراه زمینه و فرصت مناسب تری را برای این تغییر و تحول فراهم کرده و باعث ایجاد نسل جدیدی از بازاریابی تحت پارادایم بازاریابی تعاملی هوشمند گردیده است. این نسل جدید از بازاریابی، به این دلیل که مشتریان در خرید تنها به دنبال برطرف کردن نیاز های اولیه خود نیستند و علاقه مندند که نظراتشان در محصولات خریداری شده اعمال شود از مدت ها پیش احساس می شد. در این مقاله ما به بررسی بازاریابی تعاملی هوشمند با رویکرد اینترنت اشیاء پرداخته و تاثیرات این روش را بر بازاریابی سنتی و تامین نیاز های مشتریان مورد بررسی قرار می دهیم.
کلمات کلیدی : اینترنت اشیاء بازاریابی تعاملی هوشمند بازاریابی مدرن تامین نیاز های مشتریان