بررسی رابطه ی هوش هیجانی معلمان بر مدیریت کلاس و اثر بخشی تدریس

بررسی رابطه ی هوش هیجانی معلمان بر مدیریت کلاس و اثر بخشی تدریس

علیرضا حاجی حیدری1 پویا صالحی فارسانی2 علی شمسی3 حسین ظفری4

1) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ، پردیس آیت نجف
2) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید آیت نجف
3) دانشجوی دکترای مدیریت ، مدرس دانشگاه فرهنگیان ، واحد شهید آیت نجف آباد، گروه علوم تربیتی:
4) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید آیت نجف آباد

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش در مهندسی، علوم و تکنولوژِی(restconf.com)
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هوش هیجانی معلمان بر مدیریت کلاس و اثر بخشی تدریس می باشد در این پژوهش ابتدا مروری بر هوش هیجانی شامل تعریف ، اهمیت ، موانع و عوامل گسترش آن ذکر شده ، سپس به بررسی رابطه ی هوش هیجانی با شغل معلمی پرداخته و ضرورت هوش هیجانی بالا در حرفه تدریس را بیان می کنیم ، در ادامه به تاثیر آموزش هوش هیجانی به معلمین و تاثیر آن بر خود کارامدی معلمان پرداخته و در آخر رابطه هوش هیجانی و اثر بخشی تدریس وقدرت پیش بینی استرس معلمین می پردازیم.
کلمات کلیدی : هوش هیجانی معلمان مدیریت کلاس اثر بخشی تدریس حرفه تدریس