بررسی رابطه ی هوش هیجانی معلمان بر مدیریت کلاس و اثر بخشی تدریس
بررسی رابطه ی هوش هیجانی معلمان بر مدیریت کلاس و اثر بخشی تدریس
علیرضا حاجی حیدری1 پویا صالحی فارسانی2 علی شمسی3 حسین ظفری4
1) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ، پردیس آیت نجف
2) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید آیت نجف
3) دانشجوی دکترای مدیریت ، مدرس دانشگاه فرهنگیان ، واحد شهید آیت نجف آباد، گروه علوم تربیتی:
4) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید آیت نجف آباد
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی پژوهش در مهندسی، علوم و تکنولوژِی(restconf.com)
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هوش هیجانی معلمان بر مدیریت کلاس و اثر بخشی تدریس می باشد در این پژوهش ابتدا
مروری بر هوش هیجانی شامل تعریف ، اهمیت ، موانع و عوامل گسترش آن ذکر شده ، سپس به بررسی رابطه ی هوش
هیجانی با شغل معلمی پرداخته و ضرورت هوش هیجانی بالا در حرفه تدریس را بیان می کنیم ، در ادامه به تاثیر آموزش
هوش هیجانی به معلمین و تاثیر آن بر خود کارامدی معلمان پرداخته و در آخر رابطه هوش هیجانی و اثر بخشی تدریس
وقدرت پیش بینی استرس معلمین می پردازیم.
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی معلمان
مدیریت کلاس
اثر بخشی تدریس
حرفه تدریس