ضرورت بازاریابی فروش کتاب و توسعه کتابخوانی شهروندان با بکارگیری مدل A.I.D.A دربرنامه ریزی تبلیغات بازرگانی

ضرورت بازاریابی فروش کتاب و توسعه کتابخوانی شهروندان با بکارگیری مدل A.I.D.A دربرنامه ریزی تبلیغات بازرگانی

علی اکبر بنی اسدی1 محمد بهرامی2

1) مرکز آموزش های شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان ، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی .
2) دانشگاه علمی کاربردی سمنان ، دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی.

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش در مهندسی، علوم و تکنولوژِی(restconf.com)
چکیده :
هدف اصلی پژوهش بررسی بررسی میزان تاثیر بکارگیری مدل A.I.D.A در برنامه های تبلیغات بازرگانی فروش کتاب و توسعه کتابخوانی می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده ها ، توصیفی پیمایشی است . به منظور بررسي فرضيه های تحقیق، پرسشنامه‌ های محقق ساخته در اختيار 384 نفر از شهروندان شهر سمنان كه به صورت غیراحتمالی در دسترس انتخاب شده بودند، قرار گرفت و اين تعداد به پرسشنامه‌ها پاسخ دادند. اطلاعات پرسشنامه‌ها جمع‌آوري و در جداول مربوطه طبقه‌بندي شد و با استفاده از روشهاي آماري مناسب (توصيفي و استنباطي و با استفاده از آزمونهای کالموگراف اسمیرنف و معادلات ساختاری)، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند و نتايج حاصله حاكي از آن است كه برنامه های تبلیغات بازرگانی فروش کتاب و توسعه کتابخوانی بر اساس مدل AIDA ، موجب جلب توجه , ایجاد علاقه ،تحریک تمایل و موجب سوق دادن شهروندان به خرید کتاب می شود . درپايان با توجه به يافته ها ، پيشنهاداتي بيان شده است.
کلمات کلیدی : تبلیغات بازرگانی مدل AIDA فروش کتاب کتاب خوانی