ارزشیابی عملکرد مولفه های مدیریت دانش در صنعت خودرو و الویت بندی آنها با AHP (تحقیق موردی: گروه بهمن)

ارزشیابی عملکرد مولفه های مدیریت دانش در صنعت خودرو و الویت بندی آنها با AHP (تحقیق موردی: گروه بهمن)

مجید نوید1 حمید نوید2 دنیا غلامی3

1) 1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت صنعتی
2) 1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت صنعتی
3) 1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت صنعتی

محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(icmsconf.com)
چکیده :
در عصر كنوني، كه به عصر اطلاعات و دانش موسوم شده است، مزيت اصلي سازمانها در سرمايه دانشي آنها نهفته است. هم اكنون بزرگترين شركت هاي دنيا، برتري اصلي خود را نه در داراييهاي انباشته ناشي از كارخانجات و تجهیزات و حتي دستیابی به بازارهای بزرگ ، بلكه برتری خود را در دانشی که در جريان فرآيندهاي خود كسب نموده اند میدانند. امروزه به دانش بعنوان یک منبع و یک دارایی با ارزش نگریسته می شود لذا سازمانها بدنبال این هستند که فرآیند مدیریت دانش را بمنظور شناسایی دانش موجود در سازمان و نزد کارکنان، کسب و بهره گیری مناسب از این دانش، توسعه، بهبود و به کارگیری آن در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانند با تکیه بر این مزیت رقابتی مهم در دنیای رقابت باقی بمانند. در این مقاله سعی داریم نسبت به ارزشیابی عملکرد مولفه های مدیریت دانش در صنایع خودروسازی (شرکت گروه بهمن) و اولویت بندی آنها اقدام نموده و وضعیت شرکت و شکاف موجود در هر یک از عوامل را بررسی و بیان نماییم و در انتها نتایج بدست آمده تشریح می گردد.
کلمات کلیدی : دانش مدیریت دانش فناوری اطلاعات