طراحی مدل سیستم پشتیبان تصمیم در حوزه مدیریت آموزش با استفاده از متدهای داده کاوی

طراحی مدل سیستم پشتیبان تصمیم در حوزه مدیریت آموزش با استفاده از متدهای داده کاوی

مریم ابوالقاسمی1 محمدعلی شفیعا2 مهدی نیک فرجام3

1) دانشجوی دکتری مهندسی صنایع گرایش تحقیق در عملیات -
2) مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران -
3) مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی -

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی(rstconf.com)
چکیده :
در اين مقامه با بررسي فاكتورهاي تاثير گذار در وضعيت تحصيلي دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي، به ارتباط اين فاكتورها و تاثير آن ها بر افزايش توانايي هاي فردي دانشجويان پرداخته است. با توجه به اين امر هدف اصلي اين مقاله استفاده از داده هاي ثبت شده از اطلاعات فردي دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي و نيز بررسي و تحليل عوامل تاثير گذار با بكار گيري ابزارها و علوم روز همچون داده كاوي و نيز ابزارهاي آماري است و در اين مسير ضمن ارائه نتايج تحليلي حاصل از اين بررسي ها به مدل كردن آن ها و طراحي سيستم پشتيبان تصميم پرداخته خواهد شد، كه اين امر نه تنها در سطح معاونت آموزشي دانشگاه علم و صنعت ايران كه در سطح تمامي دانشگاه هاي كشور ]نه تنها در سطح كشور ايران بلكه در سطوح بين المللي و در ميان دانشجويان ساير دانشگاه هاي جهان[ قابل تعميم خواهد بود. مدل مرجع مورد استفاده در اين پژوهش مدل كريسپ داده كاوي است و مدل چهار مرحله اي بهينه اي براساس آن ارائه شده است كه خروجي هاي آن در سيستم پشتيان تصميم ارائه شده مورد اسنفاده قرار مي گيرد. با توجه با حجم عظيم داده هاي ثبت شده، مطالعه موردي اين پژوهش بر روي دانشجويان رشته مديريت اجرايي دانشگاه (حضوري و مجازي) خواهد بود و نتايج آن در مورد ساير رشته ها تعميم داده خواهد شد.
کلمات کلیدی : سيستم پشتيبان تصميم تحصيلات تكميلي داده كاوي