چگونگی ایجاد و گسترش بخش کارآفرینی در سازمان‎ (مطالعه موردی، موسسات بیمه)

چگونگی ایجاد و گسترش بخش کارآفرینی در سازمان‎ (مطالعه موردی، موسسات بیمه)

روح اله شریفی1

1) عضو هیأت علمی گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد در قرن 21(icme21.com)
چکیده :
ایجاد و گسترش کارآفرینی در سازمان ها یکی از موضوعات مهمی می باشد که امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این تحقیق به بررسی کلی کارآفرینی در سازمان‌ها و همچنین در مؤسسات بیمه به صورت موردی پرداخته شده است. بر خلاف دهه‌هاي گذشته، اكنون تغييرات، نوآوري ها و بهبود در بازار كار بسيار متداولند، سازمان ها بايد نوآوري به خرج دهند يا از دور خارج شوند. از طرفی دیگر از دست دادن افراد برجسته، در نتيجه توسعه دو موضوع عمده رو به فزوني است. با توجه به مطالعات انجام شده، كارآفريني از لحاظ وضعيت، محبوبيت و اقبال در حال توسعه است. اين افزايش باعث جذب كارمندان جوان و كارمندان با تجربه مي‌شود. و در سالهاي اخير، سرمايه‌گذاري به صنعتي عظيم تبديل شده است، در مورد بیمه می توان گفت که در طی چند سال اخیر، نیازهای جامعه و وجود ظرفیت های بالقوه بیمه، باعث شد که سیاستگزاری‌ها و اقدامات عملی برای ورود بخش خصوصی در این صنعت و تغییر وضعیت رقابتی شرکت های بیمه صورت گیرد. اما با وجود این، اگر در بخش خصوصی تازه وارد به صنعت بیمه نیز همچنان روش ها و دیدگاه های سنتی حاکم باشد، نمی توان انتظار معجزه در این بخش را داشت.
کلمات کلیدی : کارآفرینی خلاقیت شرکت های بیمه