روانشناسی وآموزش کودکان استثنایی

موسی باقری فر1 هارون جدگال2 معصومه کیخا3 عباس شجاعیان4

1) کارشناسـی ارشـد علوم تربیتی( گرایش ر وان شناســی تربیتی) علوم تحقیقات زاهدان- تهران
2) کارشناسـی علوم تربیتی(گرایش آموزش وپرورش) دانشگاه آزاد چابهار- تهران
3) کارشناسـی دینی وعربـی( آموزش وپرورش)-دانشگاه رسالت فرهنگیان زاهدان-تهران
4) کارشناسـی امـور تربیتی (گرایش آموزش وپرورش)دانشگاه مطهری زاهدان-تهران

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش در مهندسی، علوم و تکنولوژِی(4restconf.com)
چکیده :
هدف این تحقیق،بررسی برخی ازویژگی های کودکان استثنایی ازمنظر روان شناسی وهمچنین آموزش آنها بوده است. مساله ای که درکانون توجه این مقاله قرارداشته است ، وبرای خیلی ازخانواده ها جای سوال دارد این است که کودک استثنایی به چه کودکانی گفته می شود ؟ بسیاری ازمفاهیم واصطلاحات اساسی دراین مورد دراین مقاله سعی شده است ، بیان شود. هدف این بوده که به تفاوتهای کودکان عقب مانده ی ذهنی وتیزهوش بپردازم ومشکلات ناسازگاری که این افراددارندبحث شده است..تحقیق حاضر به روش کتابخانه¬ای انجام پذیرفته است و به صورت توصیفی، تحلیلی انجام گرفته است.
کلمات کلیدی : روان شناسی استثنایی عقب مانده تیزهوش ذهن ناسازگاری.