نقش برج های تجاری در پویایی اقتصاد شهر و توسعه پایدار گردشگری با تاکید بر برندسازی شهری (مطالعه موردی : برج ققنوس سمنان)

نقش برج های تجاری در پویایی اقتصاد شهر و توسعه پایدار گردشگری با تاکید بر برندسازی شهری (مطالعه موردی : برج ققنوس سمنان)

علی اکبر بنی اسدی1

1) کارشناسی ارشد مدیریت

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(3icmhconf.com)
چکیده :
هدف اصلی پژوهش بررسی نقش برج های تجاری در پویایی اقتصاد شهر و توسعه پایدار گردشگری با تاکید بر برندسازی شهری می باشد که به صورت مطالعه موردی ، برج ققنوس سمنان مورد بررسی قرار گرفته است . این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده ها ، توصیفی پیمایشی است . به منظور بررسي فرضيه های تحقیق، پرسشنامه‌ های محقق ساخته در اختيار 384 نفر از گردشگران ، بازدیدکنندگان و مشتریان برج ققنوس سمنان که به صورت غیراحتمالی دردسترس انتخاب شده بودند، قرار گرفت و اين تعداد به پرسشنامه‌ها پاسخ دادند. اطلاعات پرسشنامه‌ها جمع‌آوري و در جداول مربوطه طبقه‌بندي شد و با استفاده از روشهاي آماري مناسب (توصيفي و استنباطي و با استفاده از آزمونهای کالموگراف اسمیرنف ، همبستگی و تحلیل رگرسیون )، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند و نتايج حاصله حاكي از آن است كه فعالیتهای تجاری برج ققنوس سمنان توانسته است به عنوان یک برند شهری ، افزایش فرصتهای کارآفرینی شهری ، توسعه تشکیلات گردشگری شهری ، و رشد نوسازی در سطح منطقه را سبب شود . درپايان با توجه به يافته ها ، پيشنهاداتي بيان شده است.
کلمات کلیدی : برند شهری فرصتهای کارآفرینی شهری گردشگری شهری برندگردشگری