بررسی تاثیر شاخص های ارزیابی عملکرد دفاتر ماده 33 بر افزایش کارایی آنها (مطالعه موردی شهرداری شیراز )

بررسی تاثیر شاخص های ارزیابی عملکرد دفاتر ماده 33 بر افزایش کارایی آنها (مطالعه موردی شهرداری شیراز )

لاله یزدان یار1 راحله سليماني گيوي2 جعفر یوسف پور3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مرکز لشت نشاء – زیباکنار
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مرکز لشت نشاء – زیباکنار
3) جعفر یوسف پور، عضو هئیت علمی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گروه معماری

محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(5icesconf.com)
چکیده :
چکیده شهرداری ها به عنوان سازمان های عمومی و بر حسب قانون شهرداری ها عهده دار وظایف متعددی در زمینه مسائل شهری وارائه خدمت بهینه به شهروندان از جمله صدور مجوزات ساختمانی و کنترل ساخت وساز ها در سطح شهر ها می باشد. تفکر مدیران عالی شهرداری همواره بهره گیری از امکانات، ملزومات و دانش های به روز در ارائه خدمات سالم و در زمان مناسب به شهروندان می باشد . در این راستا برنامه های مدونی طراحی و به اجرا در می آید که بیشتر این برنامه ها تاکید بر کاهش زمان و ارتباط شهروندان با شهرداری و عدم تمرکزگرایی در شهرداری ها، دارد.ایجاد دفاتر پیشخوان و دفاتر مهندسی نیز از اقدامات تازه ای است که پس از ناحیه محوری در برنامه های شهرداری با هدف پیشبرد اهداف دولت الکترونیک، کاهش زمان و اخذ رضایت مندی شهروندان به صورت دورکاری قرار گرفته و در حال ارائه خدمت به شهروندان می باشد . با توجه به مبحث برون سپاری سازمان ها که مورد تأکید اصل 44 قانون اساسی است ، این خدمات در حوزه پاسخگویی به مباحث شهرسازی و صدور مجوزها و پاسخ استعلامات به بخش خصوصی در قالب دفاتر خدمات شهرداری واگذار گردیده است و شهرداری متولی نظارت بر عملکرد صحیح این دفاتر هستند. افزایش میزان کارآیی جهت استفاده بهینه از منابع مالی ، بکارگیری نیروهای انسانی متخصص و نیز عدم تمرکز اداری در نقاط خاصی از شهر ، مولفه های ارزشمند طرح برون سپاری در جهت افزایش میزان رضایت مندی کاربران شهری می باشد.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی : برون سپاری دفاتر ماده 33 ارزیابی عملکرد شهرداری الکترنیک