ارائه یک مدل مسیریابی و زمانبندی وسایل نقلیه در بارانداز عبوری تحت ریسک

ارائه یک مدل مسیریابی و زمانبندی وسایل نقلیه در بارانداز عبوری تحت ریسک

ارمغان شادمان1 علی بزرگی امیری2 دنیا رحمانی3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع گرایش صنایع، مؤسسه غیرانتفاعی آبا-آبیک قزوین، ایران.
2) استادیار، دانشکده مهندسی صنایع، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، ایران.
3) استادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی،ایران.

محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(5icesconf.com)
چکیده :
امروزه بسیاری از شرکت ها بعد از دستیابی به بهبود در عملیات تولیدی در حال تمرکز بر بهبود سیستم توزیع خود و مدیریت زنجیره تامین سود بخش می باشند، و تمایل زیادی جهت بهینه سازی شبکه توزیع در راستای کاهش هزینه های لجستیکی وجود دارد. بهبود جریان مواد، یک فعالیت ضروری برای افزایش رضایتمندی مشتری به حساب می آید. در این مطالعه، از روش انبارداری متقاطع برای کاهش موجودی و بهبود رضایت مشتری بهره گرفته ایم. همچنین هر زنجیره تأمین با ریسک هایی رو برو می شود که توانایی آن را برای کار مؤثر تهدید می کند. خارج از کنترل بودن بسیاری از این ریسک ها، می توانند سبب ایجاد اختلال های بزرگ و هزینه های بالا برای فرآیند های زنجیره تامین شوند. در این پژوهش سعی بر آن است تا مدلی جهت جمع آوری و تحویل کالا، برای وسایل نقلیه با ظرفیت محدود در شرایط ریسک ناشی از اختلال، از طریق یک فرآیند برنامه ریزی سازشی ارایه گردد، بدین صورت که پس از ارایه ی یک مدل ریاضی و استفاده از نرم افزار گمز برای حل مسأله، مدل در قالب یک مطالعه ی موردی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج مساله ابتدا در حالت یک برنامه ریزی دو سطحی ارایه گردید، سپس در قالب یک مدل بهینه چند هدفه جواب های پارامتری ارائه شده است.
کلمات کلیدی : بارانداز عبوری مسیریابی وسایل نقلیه زمانبندی ریسک اختلال