نقشه های استراتژیک فازی در اندازه گیری کسب و کار

مهرداد باغبانی1 زهرا روح الهی2 علی رضا پورعجم3

1) دانشكده مهندسي صنايع-واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی، گرایش مدیریت استراتژیک
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی، گرایش مدیریت استراتژیک

محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(5icesconf.com)
چکیده :
امروزه فرایندهای کسب‌وکار، کلید موفقیت هر سازمان هستند؛ بنابراین داشتن یک رویکرد مدیریت فرایند کسب‌وکار قوی در سازمان‌ها حائز اهمیت است. سازمان‌ها به تجربه آموختند که مدیریت فرایند کسب‌وکار سرمایه گداری قوی در رویارویی سریع با تغییرات محیطی است. مدیریت فرایند کسب‌وکار با داشتن الگوهای متعدد موردنیاز سازمان‌ها، روشی یکپارچه و نظام‌مند را برای طراحی، اجرا و مدیریت فرآیند کسب‌وکار سازمان‌ها ارائه می‌نماید. در این مقاله بر آن شدیم تا کاربرد نقشه‌های شناختی فازی را در اندازه‌گیری کسب‌وکار بررسی کنیم در این راستا به بررسی کارت امتیاز متوازن مزایا و محدودیت‌های آن می‌پردازیم توضیحی از منطق فازی و نقشی آن در اندازه‌گیری عملکرد کسب‌وکار ارائه می‌دهیم.
کلمات کلیدی : نقشه استراتژیک شناختی فازی (FCSM) کسب‌وکار کارت امتیاز متوازن