اینفوگرافیک، راهبردی در طراحی آموزشی

سکینه طالبی1

1) دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مهندسی و علوم کاربردی(3iceasconf.com)
چکیده :
در عرضه بیش از حد تقاضای اطلاعات امروز با نیمه عمر کوتاه اطلاعات در برخی رشته ها که آموزش را برای معلمان و یادگیری را برای فراگیران مشکل ساخته است، اینفوگرافیک یا تصویرسازی اطلاعات ، یک راهکار مناسب برای این مواجهه است و به دلایل متعدد از جمله ترکیب زبان چشم و زبان ذهن، کاهش اختلاف تفکر و نوشتار ، بهره گیری از تصویر بعنوان زبان مشترک جهانی ، ساده سازی مفاهیم پیچیده، تأثیرگذاری بیشتر و ... در یادگیری و همچنین یادداری بیشتر آموزش، حائز اهمیت است . اینفوگرافیک را می توان یک راهبرد آموزشی دانست زیرا : اینفوگرافیک برای بهبود بخشیدن به یادگیری به کار می رود ،در اجرای یک اینفوگرافیک به عنوان یک راهبرد می توان از انواع فنون آموزشی استفاده نمود و اینفوگرافیک ها، انجام می شود تا با کمک به تحقق شرایط درونی و بیرونی ، یادگیری را تسهیل نمایند. اینفوگرافیک یک راهبرد در طراحی آموزشی است. در انجام یک اینفوگرافیک، ممکن است چندین وضعیت برای طراح آموزشی ایجاد شود . طراحان و معلمان می توانند با توسعه مهارتهای آموزشی خود و با هدایت شاگردان به خلق اینفوگرافی های آموزشی بر اساس هنر و مهارت ساخت اینفوگرافیک، یادگیری را برای فراگیران، عمق بخشیده و سرعت دهند. کلید وازه ها : اینفوگرافیک، تصویرسازی داده ها، راهبردهای آموزشی ، طراحی آموزشی
کلمات کلیدی : کلید وازه ها : اینفوگرافیک تصویرسازی داده ها راهبردهای آموزشی طراحی آموزشی