بررسی سبب شناسی و درمان نارسایی توجه/بیش فعالی در کودکان

بررسی سبب شناسی و درمان نارسایی توجه/بیش فعالی در کودکان

مریم ناظوری1 فاطمه کربلایی2 بتول خسرویان3 فاطمه ایرانمنش4

1) دانشجو کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
2) دکتری فلسفه تعلیم وتربیت
3) دانشجو دکتری مدیریت
4) دیپلم مدیریت آموزشگاهی

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(4ibsconf.com)
چکیده :
چکیده اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی یکی ازشایع ترین مشکلات کودکان، به خصوص کودکان سالهای اوایل دبستان است. این اختلال همواره با بی قراری، بی توجهی ،عدم تمرکز و مشکلات روانی-اجتماعی همراه بوده است. در بسیاری از مواقع عدم تشخیص یا تشخیص نا درست این اختلال باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای کودک و خانواده او در زمینه مسائل خانوادگی، رفتاری، تحصیلی و شغلی شده است. با توجه به فراگیری قابل توجه این موضوع در بین کودکان، رسیدگی به حل معضل کودکان مبتلا امری واجب است. در این تحقیق هدف اصلی بررسی سبب شناسی ودرمان نارسایی توجه/بیش فعالی در کودکان می باشد در خلال این پژوهش قصد دارم نکات مهم و جامعی را تحت عنواین ویژه؛ تعریف نارسایی توجه-بیش فعالی،شاخصه های کودکان مبتلا، سبب شناسی اختلال بی توجهی-بیش فعالی و راه های درمانی پیشنهاد شده را بیان کنم. روش تحقیق در پژوهش حاضرکتابخانه ای و استفاده ازمنابع اینترنتی می باشد. نتایج بدست آمده حاکی از این است که برای درمان این اختلال تنها به شیوه های دارویی بسنده نشود و ازطریق آموزش مهارت های مختلف و مورد نیاز کودک، به والدین و کودکان سعی در بهبود اختلال و درمان آن داشته باشیم لذا برای این امر همکاری ارگان ها و نهادهای مربوطه بسیاری را می طلبیم و از والدین نهایت صبر، حوصله و گذشت را به همراه مطالعه و پیگیری جدی را خواهانیم به علاوه از معلمان محترم تقاضای همکاری جهت شناسایی و تشخیص بیشتر و بهتر این کودکان را داریم امید است در عصر انفجار اطلاعات و شگفتی های تکنولوژی دیگر کودکی در ایران قربانی جهل و کوتاه نگری نشود.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی: نارسایی توجه بیش فعالی سبب شناسی درمان