بررسی نقش رسانه ها در اعتمادسازی سهامداران پتروشیمی (مطالعه موردی شرکت کارگزاری آبان)
بررسی نقش رسانه ها در اعتمادسازی سهامداران پتروشیمی (مطالعه موردی شرکت کارگزاری آبان)
مریم احمدی آهنگر1 علي محمد مزيدي شريف آبادي2
1) دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشکده ادبيات وعلوم انساني گروه ارتباطات واحد میبد
2) هیات علمی دانشکده ادبيات وعلوم انساني گروه ارتباطات واحد میبد
محل انتشار :
همایش مدیریت، نوآوری و کارآفرینی(ieconf.ir)
چکیده :
چکیده
شرکتهای پتروشیمی تحت عنوان صنعت شیمیایی که امروزه بزرگترین صنعت بورس است، فعالیتمیکنند.با توجه به اهمیت بازار بورس در اقتصاد کشور و همچنین جایگاه ویژه بورس پتروشیمی در بازار بورس ایران این تحقیق به منظور بررسی تأثیر رسانهها بر اعتمادسازی سهامداران بورس پتروشیمی انجام گرفته است. در این پژوهش، جهت گردآوری دادههای لازم برای تحقیق و بررسی فرضیههای بیان شده، با توجه به ماهیت موضوع(تحقیق پیمایشی) ، از پرسشنامه تأیید شده استفاده و اطلاعات لازم گردآوری شد. جامعه آماری پژوهش 300 نفر از اعضای کارگزاری آبان که همگی سهام پتروشیمی را خریداری نموده اند، بودند. حجم نمونه با استفاده فرمول کوکران، 73 نفر محاسبه شد. در این تحقیق تحلیل و بررسی آمار توصیفی و استنباطی با کمک نرم افزار SPSS انجام شده است.نتایج این پژوهش نشان داد:رسانهها بر افزایش میزان اعتماد سهامداران برای ورود به بازار بورس(پتروشیمی )تأثیر دارند.میزان تبلغیات منتشر شده از رسانهها(مربوط به بورس پتروشیمی)بر جلب اعتماد سهامداران بورس پتروشیمی تأثیر دارند.سرعت انتشار اخبار مربوط به بورس پتروشیمی بر میزان اعتماد سهامداران بورس پتروشیمی اثرگذار هستند.برنامههای آموزشی رسانهها(پخش برنامه های، آموزشی، چاپ مقالات آموزشی و ...)بر میزان اعتماد سهامداران بورس پتروشیمی تأثیر گذار هستند.ارائه وضعیت واقعی بورس در زمان رکود و رونق توسط رسانهها بر میزان اعتماد سهامداران بورس پتروشیمی تأثیر دارند.در پایان راهکارهایی جهت استفاده بهینه از رسانهها در جهت رونق بازار بورس پتروشیمی ارائه شد.
کلمات کلیدی :
رسانه
اعتمادسازی
سهامداران
بورس پتروشیمی