بررسی رضایتمندی مشتریان از خدمات پیش خوان های شهرنت بانک شهر

بررسی رضایتمندی مشتریان از خدمات پیش خوان های شهرنت بانک شهر

احسان احد مطلقی1 سیامک عبدی2 محمد شیخ محمدی خمسه3

1) استادیار، دانشگاه پیام نوراستان تهران، گروه مدیریت بازرگانی، تهران ایران
2) داانشجوی ارشد، دانشگاه پیام نوراستان تهران، گروه مدیریت بازرگانی، تهران ایران
3) ارشد MBA، دانشگاه باهاراتی ویدیاپت، ، پونا، هند

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21(3icm21.com)
چکیده :
در عصر حاضر با توجه به گرايش استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي به دليل ويژگي هاي منحصر به فرد آن و حضور بانك، جهت نقل و انتقال منابع مالي، بانكداري الكترونيك به عنوان بخش تفكيك ناپذير تجارت الكترونيك که نقش اساسي در اجراي آن داشته است، معرفی می شود. از طرف ديگر تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كه رضايت مشتري بر روي حفظ مشتريان و در نتيجه بر سود آوري و موفقيت سازمان ها به ویژه بانک ها در عرصه رقابت بسیار تأثيرگذار است. با توجه به اهمیت مبحث کیفیت خدمات (به ویژه خدمات بانکی) و همچنین رویکرد مشتري گرایی و مشتري محوري که در سال هاي اخیر در بحث بازاریابی عنوان شده است، نیاز است که در این خصوص راهکارهاي اجرایی اتخاذ گردد. مقالۀ حاضر حاصل تحقیقی میدانی است که هدف از آن سنجش کیفیت خدمات ارائه شده توسط پیش خوان های شهرنت بانک شهر و ارتباط آن با رضایتمندي مشتریان بوده است. جامعه آماري این تحقیق کلیه مشتریان پیش خوان های بانک شهر در سه منطقه شهر تهران بوده که نمونه آماری محاسبه شده برای پژوهش حاضر68 نفر می باشند. نتایج این تحقیق با استفاده از روش همبستگی پیرسون نشان می دهد که فرضیه هاي تحقیق مورد تایید قرار گرفته است.
کلمات کلیدی : رضایتمندي مشتریان بانکداری الکترونیکی کیفیت خدمات پیشخوان بانک شهر