تعیین سطح رضایت مندی(انگیزش)و رتبه بندی عوامل انگیزشی درکارکنان به متد TOPSIS(شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت)

تعیین سطح رضایت مندی(انگیزش)و رتبه بندی عوامل انگیزشی درکارکنان به متد TOPSIS(شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت)

مژده لرکی1 پیمان غلامی2

1) کارشناس ارشد مدیریت، کارشناس سیستم ها و روشها شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت-
2) کارشناس ارشد مهندسی صنایع شرکت کارشناس تحقیقات شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت-

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21(3icm21.com)
چکیده :
هر چه هدفهاي سازمان به خواسته¬ها و آرمان هاي كاركنان نزديكتر باشد و مديريت بتواند نگرش مثبت شغلي در افراد ايجاد كند و به عبارتي، شرايط مناسبي را در راستاي رضايت شغلي آنان فراهم آورد، سريع تر و بهتر به نتايج مثبت و آرماني خود دست مي¬يابد، لذا در این تحقیق به رتبه¬بندی معیارهای موثر بر رضایت شغلی و میزان رضایت شغلی در یک شرکت با استفاده از روش تاپسیس پرداختیم. این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر شیوه اجرا توصیفی-پیمایشی می¬باشد که ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه و مصاحبه می¬باشد. در ابتدا ابعاد و معیارهای موثر بر رضایت شغلی تعیین گردید که بر این اساس سه بعد مورد شناسایی قرار گرفت که عبارتند از:عوامل مادی شامل معیارهای: امنیت شغلی، حقوق و مزایا، امکانات رفاهی و ایمنی، عوامل معنوی شامل معیارهای: ویژگی های شغل، روابط بین فردی و ویژگی های شخصیتی و عوامل سازمانی شامل معیارهای: مشارکت و مسئولیت شغلی، سبک مدیریتی و پیشرفت و ارتقای شغلی. بر اساس نتایج بدست آمده از تاپسیس مهمترین معیارها به ترتیب عبارتند از : حقوق و مزایا، امنیت شغلی و پیشرفت و ارتقای شغلی همچنین میزان رضایتمندی با استفاده از تاپسیس تعیین گردید که بیشترین رضایتمندی در مورد معیارهای روابط بین فردی، امنیت شغلی و پیشرفت و ارتقای شغلی می باشد.
کلمات کلیدی : رضایت شغلی تصمیم گیری چندمعیاره تاپسیس رتبه بندی عوامل انگیزشی