بررسی رابطه بین قابلیت های مدیریتی و عملکرد بازاریابی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

بررسی رابطه بین قابلیت های مدیریتی و عملکرد بازاریابی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

علی اسماعیلی1 حجت حسین زاده2 افشار کلانتری3

1) کارشناس ارشد مدیریت شهری، دانشگاه علامه طباطبایی تهران-
2) کارشناس ارشد اقتصاد توسعه، دانشگاه اصفهان -
3) کارشناس ارشد مدیریت اجرایی ، دانشگاه علوم و تحقیقات واحد اردبیل،

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21(3icm21.com)
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بين قابليت¬هاي مديريتي و عملكرد بازاريابي شرکت كشت و صنعت و دامپروري مغان می باشد که برای بررسی قابلیت‏های مدیریتی از سه شاخص: ظرفیت های کلی مدیریت، مدیریت زنجیره تامین و توانایی اجرایی کردن استراتژی های بازاریابی استفاده گردیده است. همچنین برای بررسی عملكرد بازاريابي از چهار شاخص: توانايي افزایش فروش به مشتریان موجود، رشد قوی در درآمد فروش ، توانايي به دست آوردن مشتریان جدید و داشتن سهم بیشتری در بازار استفاده گردیده است. و همچنین از مبادله رهبر- پیرو به عنوان متغیر تعدیلگر استفاده گردیده است.در این تحقیق مدیران عالی و میانی شرکت کشت و صنعت مغان و کارخانجات و واحدهای زیرمجموعه، با ۱۵۴ نفر، جامعه آماری این طرح را تشکیل می دهند. با توجه به محدود بودن تعداد اعضای جامعه نمونه گیری به صورت سرشماری بوده است.نتایج تحقیق نشان داد که بین قابليت هاي مديريتي و عملكرد بازاريابي كشت و صنعت و دامپروري مغان رابطه معناداری وجود دارد. با توجه به ضریب مسیر ۴۲/۰ و همچنین آماره t به مقدار ۸۶/۲ می‏توان گفت رابطه رهبر- پیرو در سطح اطمینان ۹۹ درصد بر عملكرد بازاريابي تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین با توجه به ضریب مسیر ۶۴/۰ و همچنین آماره t به مقدار ۳۱/۳ می‏توان گفت قابليت هاي مديريتي در سطح اطمینان ۹۹ درصد با رابطه رهبر- پیرو رابطه مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی : قابلیت‏های مدیریتی عملکرد بازاریابی مبادله رهبر- پیرو ظرفیت های کلی مدیریت.