مدل سازی ساختاری- تفسیری عوامل موثر بر انتخاب مقصد در گردشگری پزشکی در توییتر

مدل سازی ساختاری- تفسیری عوامل موثر بر انتخاب مقصد در گردشگری پزشکی در توییتر

صدیقه سادات توسلی نیک1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار. ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس مدیریت کسب و کار(ncbm.ir)
چکیده :
افزایش روزافزون استقبال از گردشگران پزشکی به عنوان عاملی جهت رشد و توسعه اقتصاد مولد و پربازده موجب اهمیت یافتن این صنعت گردیده است. موفقیت در این صنعت وابسته به توانایی کشورها در انتخاب مناستبرین سیاست ها و امکانات برای گردشگران فراملی است. دراین پژوهش با شناسایی توانمندسازهای این صنعت براساس یافته های پیشین و بررسی مقطعی آن ها در توئیتر، با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) به تعیین روابط بین متغیرها و نوع متغیرها پرداخته و مدلی را پیشنهاد میکنیم که کشورهای میزبان با اتخاذ استراتژیهای مناسب جهت بهبود معیارهای این مدل و تبلیغ آن به یک مقصد گردشگری پزشکی تبدیل گردند.
کلمات کلیدی : گردشگری پزشکی مدل سازی ساختاری معیارهای انتخاب مقصد توئیتر