ارائه مدلی جهت شناسایی و انتخاب شرکت های هواپیمایی از طرف مسافران در شرکت های هواپیمایی استان کرمانشاه

ارائه مدلی جهت شناسایی و انتخاب شرکت های هواپیمایی از طرف مسافران در شرکت های هواپیمایی استان کرمانشاه

رضا نظری1 محمدنادر محمدی2

1) 1- گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
2) 1- گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.

محل انتشار : دومین کنفرانس مدیریت کسب و کار(ncbm.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر، در پی ارائه مدلی جهت شناسایی و انتخاب شرکتهای هواپیمایی از طرف مسافران در شرکت های هواپیمایی استان کرمانشاه بوده است. این تحقیق بر اساس هدف کاربردی است. روش تحقیق مورد مطالعه داراي ماهیت توصیفی پیمایشی می باشد. همچنین از نظر فرایند اجرای پژوهش کمی است. پژوهش حاضر، از نظر زمان انجام پژوهش به¬صورت مقطعی انجام شده است. با توجه به این که مورد مطالعه، شرکت های هواپیمایی استان کرمانشاه است و این که با توجه به مدل مفهومی پژوهش مشتریان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند لذا، با توجه به نامحدود بودن جامعه آماري، براي بدست آوردن حجم نمونه از روش تصادفی ساده و فرمول محاسبه حجم نمونه براي جامعه نامحدود استفاده شده است که بر اساس فرمول مربوطه، آزمودني ها در اين پژوهش شامل 384نفر از مشتریان شرکتهای هواپیمایی استان انتخاب و پرسشنامه در میان آنها توزیع گردیده است. به منظور جمع¬آوری داده¬ها و اطلاعات برای تجزیه و تحليل از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. مقدار آلفای کرونباخ 935/0 محاسبه شد که با توجه به حد مطلوب مبنی بر مقدار بیشتر از 7/0 تمامی متغیرها از پایایی برخوردارند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS22 و AMOS20 انجام شده است. نتایج حاکی از پذیرش فرضیه¬های پژوهش در سطح اطمینان 095/0 است. که در این میان متغیر راحتی دسترسی به شرکت‏های هواپیمایی به میزان 970/0 برانتخاب شرکت‏های هواپیمایی تأثیرگذار بووده است.
کلمات کلیدی : کلمات کليدي: رفتار مسافران مسافران شرکت های هواپیمایی استان کرمانشاه مدل معادلات ساختاری.