بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی خدمات بر ارزش ویژه برند بانک صادرات در شهر مشهد

بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی خدمات بر ارزش ویژه برند بانک صادرات در شهر مشهد

میترا مهران نژاد1 حامد حق طلب2 غلامرضا علیمیرزایی3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، موسسه آموزش عالی خردگرایان مطهر، مشهد، ایران،
2) استادیار، دکترای مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، موسسه آموزش عالی خردکرایان مطهر، مشهد، ایران،
3) مربی و عضو هیات علمی، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، موسسه آموزش عالی خردگرایان مطهر، مشهد، ایران،

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی مطالعات وتحقیقات نوین در حوزه علوم زیست محیطی و مدیریتی(motaharconf1.ir)
چکیده :
هدف از این پژوهش، مطالعه و بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی خدمات بر ارزش ویژه برند بانک صادرات در شهر مشهد است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان فعال شعب بانک صادرات در شهر مشهد در سال 1396 می باشد و نمونه آماری شامل 384 نفر از مشتریان فعال شعب بانک صادرات می باشد که برای به دست آوردن آن از روش نمونه گیری خوشه ایی دو مرحله ایی استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده، برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات، روش کتابخانه ایی به کار گرفته شده است. پژوهش حاضر براساس هدف توصیفی-پیمایشی است. برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه در بخش آمار استنباطی از آزمون فریدمن و تحلیل تی- تک نمونه ایی، موجود دربسته های نرم افزاری Spss استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که آمیخته بازاریابی خدمات بر ارزش ویژه برند بانک صادرات موثر است و عوامل آمیخته بازاریابی خدمات شامل محصول، قیمت، مکان، ترفیع، پرسنل، شواهدفیزیکی و فرایند به طور معناداری بر ارزش ویژه برند بانک صادرات تاثیر گذار هستند.
کلمات کلیدی : ارزش ویژه برند آمیخته بازاریابی خدمات محصول قیمت مکان ترفیع پرسنل شواهدفیزیکی فرایند