روانشناسی و تعلیم و تربیت اسلامی

فرهادی کیا1

1) ریحانه

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی 9 شهریور ماه 1396 – دانشگاه کاسم بندیت، تایلند(3icrsie.com)
چکیده :
تعلیم و تربیت و روان شناسی به عنوان برجسته ترین گرایش های رایج در انسان شناسی هیچ یک از دیگری بی نیاز نیست تربیت اسلامی به عنوان یکی از شاخص های قلمرو های تعلیم و تربیت ارزش ها در اعتبار و روایی خود نه تنها از آموزه های دینی و اسلامی الهام می گیرد بلکه وام دار اصول روان شناسی دین و روان شناسی ارزشهاست، هدف از انجام تحقیق فوق روان شناسی و تعلیم و تربیت اسلامی با استفاده از روش توصیفی است که از تحقیقات کتابخانه ای استفاده گردیده است. در این تحقیق به بررسی تعاریف گوناگون از تعلیم و تربیت پرداخته شده است همچنین ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت و مراحل تربیت از نظر علم روان شناسی ، هدف ازآموزش، تعلیم و تربیت در اسلام ، اسلام و وراثت ، مراحل تربیت، روان شناسی کودک از نظر دانشمندان اسلامی همچون بوعلی سینا، غزالی، ابن مسکویه و نیز اصول تربیتی از نظر ابن سینا، فارابی و ابن خلدون بحث شده است و در آخر نیز نتیجه گیری پیرامون این موضوع پرداخته شده است .
کلمات کلیدی : روانشناسی اسلام تعلیم تربیت