اثربخشی مدیریت کیفیت جامع بر کارامدی بازارگرایی و کیفیت خدمات در پتروشیمی کرمانشاه

اثربخشی مدیریت کیفیت جامع بر کارامدی بازارگرایی و کیفیت خدمات در پتروشیمی کرمانشاه

محمد محمد رضا باغنی1 پدرام فرجی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی تحقیقات در عمران، معماری، شهرسازی و محیط زیست پایدار(2cauem.com)
چکیده :
مدیریت کیفیت جامع، رسالتی سازمانی در راستای تحقق اهداف شرکت با بسیج امکانات و منابعی مانند نیروی انسانی می باشد. که هدف آن دسترسی به بیشترین حد از کیفیت با توجه به فاکتورهایی چون منابع انسانی، قیمت مناسب و زمان بندی صحیح در تولید می باشد. در این راستا توجه به فاکتورهای موثر بر عملکرد در حوزه کیفیت نیاز اساسی در بازار رقابتی عصر حاضر می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی ابعاد مدیریت کیفیت جامع بر بازارگرایی و کیفیت خدمات در پتروشیمی کرمانشاه می باشد. تحقیق حاضر از نوع توصیفی، کاربردی و جامعه حاضر نیز 467 نفر از کارکنان رسمی پتروشیمی کرمانشاه می باشد که 211 نفر از بین آن ها جهت توزیع پرسشنامه محقق ساخت برگزیده شدند. روش نمونه گیری تصادفی ساده و از آزمونهای همبستگی پیرسن، تحلیل مسیر تاییدی و تحلیل واریانس یک عامله استفاده گردید و همچنین جهت بررسی ارتباط از روش الگو سازی معادلات ساختاری با استفاده از lisrel بهره گرفته شده است. نتایج وجود تاثیر مثبت و معنا دار بین مدیریت کیفیت جامع بر کارآمدی کیفیت خدمات و بازارگرایی در پتروشیمی کرمانشاه را نشان می دهد.
کلمات کلیدی : مدیریت کیفیت جامع بازارگرایی کیفیت خدمات