روانشناسی محیطی و بررسی تاثیر بازی بر آموزش و یادگیری کودکان

روانشناسی محیطی و بررسی تاثیر بازی بر آموزش و یادگیری کودکان

مینا بیات1 مهسا بیات2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد معماری گرایش معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد معماری گرایش معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی تحقیقات در عمران، معماری، شهرسازی و محیط زیست پایدار(2cauem.com)
چکیده :
فضاهای آموزشی یکی از حوزه های معماری محیطی هستندکه نقش عمده ای را در یک جامعه ایفا می نمایند.نقش آموزش در توسعه جامعه انکار ناپذیر است.بی توجهی و ناآگاهی در طراحی فضاهای آموزشی دربسیاری از کشورها نتایج نامطلوب خود را نشان داده است.در دیدگاه اجتماعی-فرهنگی یادگیری این بحث وجود دارد که فرد و محیط را نمیتوان جدا از هم مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. دانش در بیرون و در محیط کلاس دیده میشود و کودکان و معلیمن با استفاده از ابزار های فرهنگی یادگیری ، مانند : گفتار و نوشتار در آن سهیم بوده و آن را مشترکاً به نمایش میگذارند. دیدگاه اجتماعی-فرهنگی بر آنست که محیط فیزیکی کلاس به یادگیری کودکان شکل بخشیده و آنرا تقویت میکند. در این مقاله سعی شده به در مورد تاثیربازی که یکی از عوامل محیطی موثر در یادگیری کودکان می باشد به طور مختصر اشاره شود.
کلمات کلیدی : معماری کودک محیط یادگیری مهدکودک