تبیین عناصر انعطاف پذیری درطراحی فضاهای آموزشی

تبیین عناصر انعطاف پذیری درطراحی فضاهای آموزشی

شیرین کنعانی1 جمال الدین سهیلی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد معماری ، دانشگاه آزاد سلامی ، واحد قزوین ، گروه معماری ، قزوین ، ایران
2) استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ، گروه معماری ، قزوین ، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی دستاورد های نوین در عمران، معماری، محیط زیست و مدیریت شهری(2ceuconf.com)
چکیده :
نیازهای انسانها در طول تاریخ همواره در حال تغییر می باشد. برطرف ساختن برخی از این نیازها ساخت بنا برای کاربردهای مختلف خواهان صرف هزینه و زمان بسیاری می باشد. بنابراین انسان در جستوی استفاده از روش هایی بوده است که بتواند از طریق آن ماندگاری بنای خود را بیشتر کند و در نتیجه آن افراد بیشتری هم بتوانند از بنا برای انجام فعالیت مختلف که هر یک از فعالیت ها می تواند مفتضی زمان خاص خود باشد استفاده کنند. حال در این مطالعه برآنیم تا استفاده از عناصر انعطاف پذیری در ساخت مدارس، که یکی از بناهای پر اهمیت برای انسان می باشد و پایداری بیشتر آن در گذر زمان مورد توجه قرار دارد را بررسی کنیم و خصوصیاتی که این عناصر معماری در خصوص ساخت مدارس باعث می شوند را مورد تحلیل قرار دهیم. روش تحقیق در این پژوهش به صورت گرد آوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و از اینترنت می باشد. بررسی اطلاعات بر پایه قیاس بین ویژگی های انعطاف پذیری و مدارس انتخاب شده در همین خصوص می باشد.
کلمات کلیدی : عناصر انعطاف پذیری مدارس معماری پایدار.