بررسی رابطه بخشودگی با کمال گرايی معلمان ابتدايی

راحله محمدپور1 فاطمه محمدپور2

1) کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش تحقیقات آموزشی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، ایران.Email:
2) کارشناس ارشد مهندسی صتایع گرایش مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان.Email:

محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی(2hpsconf.com)
چکیده :
برای فراهم کردن امکان پيش بينی بخشودگی معلمان ، هدف از اين پژوهش بررسي را بطه ي بخشودگی با کمال گرايی معلمان مدارس ابتدايي ناحيه 1 زاهدان بوده است و جامعه آماری مورد نظر 1200نفر و حجم نمونه آماري 300 نفراز معلمان مدارس ابتدايي بوده است، كه به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي سيستماتيک انتخاب شدند. در اين پژوهش ابزارگردآوري داده ها دو پرسشنامه ي بخشودگی هارتلند (HFS) و پرسشنامه کمال گرايی هيل بود. داده هاي پژوهش با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون تحليل شد. يافته هاي پژوهش نشان داد كه بين بخشودگی با کمال گرايی رابطه منفی و معکوس و در سطح p<0.05 معنادار است و همين نتيجه در جنسيت هم حکم فرما بود. و کمال گرايی توانسته 0.012 از تغييرات بخشودگی را پيش بينی کند و در بررسی پيش بينی برحسب جنسيت در بين هر دو گروه کمال گرايی زنان بيشتر از مردان توانست تغييرات بخشودگی را پيش بينی کند.
کلمات کلیدی : بخشودگی کمال گرايی معلمان زاهدان