نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی

نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی

شهربانو یحیایی1 انسیه مهدیان2

1) کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
2) کارشناش ارشد علوم قرآن و حدیث

محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی(2hpsconf.com)
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی نقش باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی در شهرستان کلاله می باشد. برای این کار از روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش شامل تمام معلمان زن و مرد شهرستان گالیکش که در سال تحصیلی 95-1394 مشغول به کار بودند، می باشد که از بین آنها تعداد 313 نفر از روش نمونه گیری تصادفی ساده بعنوان نمونه پژوهش از طریق جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های باورهای دینی، خودکارآمدی و رضایت شغلی جمع آوری شده و سپس با استفاده از نرم افزار SPSS با روش آمار همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. نتایج بدست آمده از تحلیل داده ها، نشان دادند که بین باورهای دینی و رضایت شغلی رابطه معناداری وجود دارد، همچنین بین خودکارآمدی و رضایت شغلی معلمان رابطه معناداری وجود دارد. در نهایت تحلیل رگرسیون این پژوهش نشان داد که باورهای دینی معلمان و خودکارآمدی آنها می تواند میزان رضایت شغلی آنها را پیش بین کند، پس می توان ادعا کرد که باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان نقش برجسته ای در رضایت شغلی آنها دارد.
کلمات کلیدی : واژ گان کلیدی: باورهای دینی خودکارآمدی رضایت شغلی معمان