آموزش و ضروروت استفاده از تکنولوژی های نوین در کلاس

آموزش و ضروروت استفاده از تکنولوژی های نوین در کلاس

ارشد صادق پور شیخان1 اسمعیل صادق پور شیخان2 عبدالقادر سلطانپور3 عبدالواحد اعزاز4

1) لیسانس مشاوره وراهنمایی- تربیت معلم
2) لیسانس آموزش ابتدایی - تربیت معلم
3) فوق لیسانس فلسفه تعلیم و تربیت
4) لیسانس زمین شناسی دانشگاه ارومیه

محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی(2hpsconf.com)
چکیده :
آموزش و نحوه انجام آن از زمانهای بسیار دور همواره مورد نظر نظریه پردازان و فلاسفه بوده و هست، به خصوص در دوران حاضر که علوم هرچه بیشتر به سمت تخصص و تجربه گام بر می دارند و از این رو انتقال یافته های جدید به نسلهای جدید بسیار حایز اهمیت است. از این منظر ابزارها و وسایل کمک آموزشی نوین جایگاه ویژه ای در فرایند آموزش دارند. هدف اصلی آشنایی با ضرورت تکنولوژی در کلاس و مدارس می باشد که آموزگاران با آن درگیرند. این مقاله با محور قرار دادن استفاده از تکنولوژی های نوین با روش توصیفی ،مروری و تاریخی با استفاده ازاطلاعات کتابخانه ای به دنبال آن است تا به نقش محوری وسایل آموزشی نوین در آموزش و پرورش بپردازد. از نتایج مهم اینکه فراگیران را قادر می‌سازد که شرکت کننده‌ای فعال در کلاس درس باشد نه فقط یک مشاهده‌گر منفعل همچنین فرصت‌هایی را برای سبک‌های یادگیری متفاوت ارائه می‌کند.روش کار مشارکتی را تسهیل می‌کند، بطوری که معلمان می‌توانند با منابع و مطالب شبکه جهانی وب و e-mail مشارکت نمایند.
کلمات کلیدی : اینترنت فن آوری اطلاعات آموزش یادگیری