(روش ها تدریس : تأثیر انواع روشهای تدریس در مدرسه بر یادگیری جامعپذیری دانشآموزان )
(روش ها تدریس : تأثیر انواع روشهای تدریس در مدرسه بر یادگیری جامعپذیری دانشآموزان )
فاطمه سیفی1
1) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
محل انتشار :
دومین کنفرانس بينالمللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی(2hpsconf.com)
چکیده :
وجود شهروندانی که دارای سلامت روحی و روانی لازم برای حضور در جامعه هستند امروزه مسئلهی بسیار مهمی برای جهان است . شهروندانی که نه در زندگی اجتماعی آسیب ببینند و نه عامل تحدید و آسیب برای جامعه باشند . جامع پذیری به عنوان فرایندی که این امر را محقق میسازد مورد توجه و تأکیید است . محیط های خانواده و آموزش رسمی نقش مهمی را در این امر دارند . در این بین مدرسه با توجه به این که دانش آموزان وقت زیادی را در آن سپری میکنند میتواند نقش مهمی را ایفا کند . تأثیر نظام آموزشی و مدرسه بر رفع نیاز های اجتماعی افراد طی فرایند یادگیری، تحت تأثیر عوامل دخیل و اثر گذار بر یادگیری برسی شود. که با توجه به گستردگی عوامل، تمرکز اصلی بر برسی روش ها و آموزش های تأثیر گذار بر یادگیری برخی از مهارت های اجتماعی است . آنچه به عنوان نتیجه دریافت شد این بود که ، يك معلم موثر بايد گنجينه اي ازالگوها و روشهاي تدريس مختلف داشته تا به هنگام ضرورت و بر حسب نوع درس و شرايط تدريس يك يا برخي از آنها را به كارگيرد. و با بهرهگيري از انواع الگوهای فعال تدريس موجبات كسب مهارت ها لوازم زندگي را در دانش آموزان، شهروندان آينده ي اين دهكده ي جهاني به وجود آورد.
کلمات کلیدی :
جامع پذیری
روش تدریس
مدرسه
نهاد اجتماعی
یادگیری