مطالعه رابطه بین عضویت در شبکه های اجتماعی و تمایل به مد گرایی در جوانان با تاکید بر فیس بوک

مطالعه رابطه بین عضویت در شبکه های اجتماعی و تمایل به مد گرایی در جوانان با تاکید بر فیس بوک

حسن عمیدی1 بهناز قلی زاده2

1) کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد واحد تبریز - ایران
2) دانشجوئی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد واحد الکترونیک -تهران - ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی(2hpsconf.com)
چکیده :
نخستین هدف طراحان مد در تمامی کشورها کسب درآمد بیشتر و ایجاد جامعه ای مصرف گرا است اگر سیاستمدارانی در اروپا و امریکا، از این سیاست ها حمایت می کنند به علت در اختیار گرفتن افکار و محدود کردن آینده نگری خصوصا جوانان و مشغول کردن ایشان به فرعیات زندگی و توجه نکردن به اتفاقات سیاسی و اجتماعی است. تحقیق حاضر، با روش کمی انجامشده و اطلاعات با استفاده از توزیع پرسشنامه در بین مراجعین به مجتمع های فرهنگی بنیاد رودکی در فاصله سنی 18-35 سال ، تعداد جامعه نمونه 210 پاسخگو بودهاست؛ صورت پذیرفتهاست. در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخت با روایی 84/0 درصد بین جامعه نمونه توزیع شده است یافتههای پژوهش نشان داده اند
کلمات کلیدی : اتفاقات سیاسی و اجتماعی طراحان مد مدگرایی