(ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان

(ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان

سیمین سیری1 نرگس سیری2

1) سرکارخانم
2) سرکارخانم

محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی(2hpsconf.com)
چکیده :
مسئولیت پذیری اساس همه فعالیت های شخص در جامعه مدرن به شمار میرود در این زمینه و برای حل مشکلات موجود،ضرورت تدوین و حمایت همه جانبه وکاربردی برنامه های آموزشی احساس میشود تا اشکال متفاوت توانایی ها،مهارتها و ارتباطات ضروری بین فردی برای تحقق سلامت شخصیتی و روانی افراد فراهم گردد. تعامل صحیح بین فردی و تعمیم آن در جامعه سبب ایجاد زندگی سالم شده، پذیرش این ارزشها و ارتقاء پیشرفت و گسترش رفتارهای حاکی از سلامت روان افراد بوده از این رو آشناسازی کودکان و جوانان با سبک زندگی سالم و بهنجار به تحقق مسئولیت پذیری افراد در سطح وسیع می انجامد. یکی از ارزشمند ترین آموزش هایی که می تواند سبب پیشرفت انسان ها شود ، آموزش مسئولیت پذیری است مسئولیت پذیری یکی از نشانه رشد و اعتماد به نفس است که به شخص کمک می کند تا تصمیم های مناسب تری را اتخاذ کند .کسانی که حس مسئولیت پذیری برخوردار هستند به موفقیت های روز افزون و پاداش های ناشی از آن دست خواهند یافت که این خود به افزایش اشتیاق درارتباطات و یادگیری منجر خواهد شد .
کلمات کلیدی : آموزش-دانش آموزان مدرسه-برنامه های آموزشی-مسئولیت پذیری- تجارب کاربردی-خانواده