فعالیت¬ها و خود¬افشایی دانش¬آموزان دبیرستان در سایت¬های شبکه¬های اجتماعی

فعالیت¬ها و خود¬افشایی دانش¬آموزان دبیرستان در سایت¬های شبکه¬های اجتماعی

فرهاد رمضان زاده1

1) دانشجوی دکتری علوم تربیتی گرایش تعلیم و تربیت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان،ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(2ibsconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسي انگیزه¬های دانش¬آموزان برای استفاده از سايت¬هاي شبکه¬هاي اجتماعي مانند فيسبوک و چگونگي فعاليت آن¬ها در این سایت¬ها انجام گرفته است. در اين مطالعه همچنين ارزیابي¬هايي در مورد خود¬افشايي دانش¬آموزان در اين شبکه¬ی اجتماعی انجام گرفته است. تعداد 99 دانش¬آموز (54 دختر و 45 پسر) شاغل به تحصيل در سال تحصيلي 93-1392 در 4 مدرسه¬ي شهر تهران، نمونه¬ي مورد بررسي در اين مطالعه را تشکيل داده¬اند. نتايج به دست آمده نشان داد که بين عضويت در فيسبوک و جنسيت دانش¬آموزان همبستگي معناداري وجود دارد (05/0p<). افزون بر این، رابطه¬ي همبستگي بين عضويت دانش¬آموز در فيسبوک با عضويت حداقل يکي از اعضاي خانواده (12-10⨉5p<) و همچنین تعداد دوستان در فیسبوک و مقياس تعريف شده¬ي خود¬افشايي بسيار معنادار است (0001/0p<). به¬علاوه به با توجه به یافته¬ها برقراري و حفظ ارتباط با دوستان و آشنايان، مهم¬ترين انگيزه¬ي دانش¬آموزان برای استفاده از شبکه¬هاي اجتماعي آنلاين باشد.
کلمات کلیدی : واژه¬هاي کليدي: سايت¬های شبکه¬های اجتماعي فيسبوک خود¬افشايي