طراحی نظام جامع یادگیری الکترونیکی با الگوی طراحی آموزشی چهار مولفه ای(4C/ID)

طراحی نظام جامع یادگیری الکترونیکی با الگوی طراحی آموزشی چهار مولفه ای(4C/ID)

سجاددهقانی1 محمد شاهعلی زاده2

1) کارشناسی ارشد، تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
2) کارشناسی ارشد، تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(2ibsconf.com)
چکیده :
با ظهور فناوریهای جدید و پدید آمدن یادگیری الکترنیکی از بطن این تحولات و پیشرفت ها در حیطه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نظام آموزش و یادگیری نیز به تبع این تحولات، دگرگون شد و توجهی الزام آور چه از حیث طراحی و چه از حیث تولید و ارزشیابی را خواستار شد. در این میان طراحی آموزشی که هدف آن یادگیری اثربخش، پایدار و علمی است می تواند نقشی کلیدی در محیط های یادگیری الکترونیکی داشته باشد، زیرا که این محیط ها از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند. مسأله ای که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت است، طراحی آموزشی و الگوی طراحی چهار عنصری ون مرینبور است، الگویی که با داشتن ویژگیهای منحصر به خود برای نائل شدن به یادگیری های پیچیده نیز مناسب است. هدف از این مطالعه بررسی و شناساندن الگوی طراحی آموزشی چهار مولفه های(4C/ID) به ایجاد کنندگان یادگیری الکترونیکی است.
کلمات کلیدی : یادگیری الکترونیکی طراحی آموزشی الگوی چهار مولفه ای