بررسی میزان استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی با نیازهای آموزشی معلمان شهر تهران

بررسی میزان استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی با نیازهای آموزشی معلمان شهر تهران

مهنازپرموز1

1) كارشناسي ارشد علوم تربيتي برنامه ريزي آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحدرودهن

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(2ibsconf.com)
چکیده :
چکیده هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی میزان استقرار نظام ضمن خدمت مجازی معلمان آموزش و پرورش شهر تهران با نیازهای آنان بود.جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان آموزش و پرورش شهر تهران شامل59100نفر بودند که در سال تحصیلی 92-1391 مشغول به خدمت در مدارس می باشند.نمونه آماری بر مبنای جدول کرجسی و مورگان تعداد 382 به روش خوشه ای تک مرحله ای انتخاب شد برای این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ای شامل 4مولفه اصلی با 48 گویه تدوین شد. پرسشنامه تدوین شده از نظر روایی محتوایی مورد نظر سنجی 5 نفر صاحب نظر قرار گرفت و پس از اعمال اصلاحات در30 گویه به تأیید استاد راهنما و مشاور رسید و پایایی آن پس از اجرای آزمایشی بین 30 نفر از کارکنان از طریق آلفای کرونباخ عدد 815/0 محاسبه و تأییدشد. پرسشنامه های انتخاب شده با احتمال 10% افت آزمودنی به تعداد 421 عدد تکثیر و برای اجرا توزیع شد و تعداد 382 پرسشنامه کامل جمع آوری شد. نتایج نشان داد: از نظر معلمان شهر تهران استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی به میزان زیادی با نیازهای آموزشی معلمان در زمینه دانش، نگرش و مهارت آنها انطباق دارد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: دوره های آموزش ضمن خدمت مجازی نیازهای معلمان آموزش و پرورش