مقایسه اثربخشی الگوی چندمحوری با نظریه گینزبرگ بر مهارت‌های کارآفرینی دانش‌آموزان دختر هنرستان‌های فنی حرفه‌ای شیراز

مقایسه اثربخشی الگوی چندمحوری با نظریه گینزبرگ بر مهارت‌های کارآفرینی دانش‌آموزان دختر هنرستان‌های فنی حرفه‌ای شیراز

فاطمه رستگاری ( نویسنده اول)1 کاترین فکری ( نویسنده مسئول)2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مشاوره ، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت ، ایران
2) استادیار گروه مشاوره ، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت ، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(2ibsconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی الگوی چند محوری با نظریه گینزبرگ برمهارت کارآفرینی در دانش آموزان بود.روش پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون وپس آزمون وگروه کنترل بود.جامعه آماری کلیه دانش آموزان دخترسال اول هنرستان های ناحیه 2 شیرازبودند.نمونه گیری به شیوه خوشه ای انجام شد.بدین ترتیب که ابتدا سه هنرستان از بین مدارس ناحیه 2شیراز انتخاب شدند ودانش آموزان آن به پرسشنامه مهارت کارآفرینی پاسخ دادند.سپس از بین کسانی که نمره کمتری گرفتند درهرمدرسه 15نفرانتخاب شدندوبه تصادف دانش آموزان یکی ازمدارس درگروه گواه ودانش آموزان دو مدرسه دیگردرگروه آزمایش 1و2 جایگزین شدند.گروه آزمایش یک ، 8 جلسه 1ونیم ساعته ، آموزش براساس نظریه گینزبرگ دریافت کردند.گروه آزمایش دو ، 8 جلسه 1ونیم ساعته ، آموزش براساس الگوی چند محوری دریافت کردند ودر گروه گواه مداخله ای صورت نگرفت .پس آزمون اجرا ویکماه بعد پیگیری انجام شد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یک عاملی و آزمون تعقیبی توکی و مانوا ، تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان داد که بین اثر بخشی و پایداری اثر بخشی الگوی چند محوری با نظریه گینزبرگ تفاوت معنادار وجود دارد و الگوی چند محوری اثربخش تر و پایدار تر است.
کلمات کلیدی : نظریه گینزبرگ الگوی چند محوری مهارت کارآفرینی