بهینه سازی سیستم تعلیق فعال یک چرخ خودرو با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری

بهینه سازی سیستم تعلیق فعال یک چرخ خودرو با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری

افشین افروغی نیا1 ریحانه کاردهی مقدم2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد برق گرایش کنترل ،
2) استادیار ،

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(2icesconf.com)
چکیده :
در این مقاله امنیت و راحتی مسافران و استحکام خودرو به عنوان اهداف بهینه سازی سیستم تعلیق فعال یک چرخ خودرو در نظر گرفته شده و با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری یک کنترل مقاوم بهینه طراحی شده است و در آخر با مقایسه نتایج دیگر الگوریتم های فراابتکاری، کارامدی الگوریتم مورد نظر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
کلمات کلیدی : کنترل مقاوم بهینه سازی الگوریتم های تکاملی سیستم تعلیق فعال