تحليل اطلاعات بازار فروش قطعات نيمه هادي براي ایجاد يک سيستم استنتاج خبره فازی

تحليل اطلاعات بازار فروش قطعات نيمه هادي براي ایجاد يک سيستم استنتاج خبره فازی

سعید سلجوقی1 اعظم دخت صفی صمغ آبادی2

1) عضو هییت علمی دانشگاه پیام نور -گروه مهندسی صنایع
2) عضو هییت علمی دانشگاه پیام نور -گروه مهندسی صنایع

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(2icesconf.com)
چکیده :
سياست خريد تراشه از جانب سازندگان تجهيزات اصلي( OEM ها) لپ تاب ها و کامپيوترها توسط معيارهاي شباهت و قوانين احتمالي مشخص مي شوند هدف اصلي اين مقاله ساخت يک سيستم خبره است که پيش بيني کننده رفتار خريد در بازار نيمه هادي هاباشد. قوانين احتمالي و معيارهاي شباهت از اطلاعات خريد OEM ها در بازار نيمه هادي از ليست دوره سه ماهه استخراج شده است. با جمع آوري داده ها و روش آماری داده کاوي که به تجزیه و تحلیل و استخراج قواعد از داده هاي رفتار خريدار OEM ها مي پردازيم و سپس آنها را به مجموعه های فازی تبدیل کرده و در جهت ایجاد یک سیستم خبره در کنار اطلاعات دریافتی از ماهیت بازار در جهت استناج قدم بر میداریم . تحليل ما از انتخاب محصولات مشابه نشان مي دهد که دو گروه اصلي از OEM ها خريد محصولات مشابه وجود دارد که با استفاده از قوانين احتمالي و بدست آوردن نمره ميانگين تقريبا 95% دوره سه ماهه بازسازي اطلاعات براي يک دوره يکساله انجام شده است.
کلمات کلیدی : سيستم خبره ,قوانين احتمالي ,بازار نيمه هادي,اندازه تشابه ,استنتاج فازی