شناسایی و رتبه بندی مولفه های اثر گذار بازاریابی پست مدرن بر اعمال پدیده مد با رویکرد F. MCDM

شناسایی و رتبه بندی مولفه های اثر گذار بازاریابی پست مدرن بر اعمال پدیده مد با رویکرد F. MCDM

منصوره عبدالحمیدی1 محمود مدیری2 ناصر آزاد3

1) دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی، گروه مدیریت بازرگانی، تهران، ایران
2) استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3) استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(2icesconf.com)
چکیده :
مسئله این است که طبق اظهارات کارشناسان مد گرایی در کشور با ایجاد چرخه معیوب در اجتماع مانع پیشرفت و پویایی جامعه شده است. هدف اصلی تحقیق شناسایی و رتبه بندی مولفه های اثر گذار بازاریابی پست مدرن بر اعمال پدیده مد با رویکرد F. MCDM می باشد. بدین منظور به مروری بر ادبیات تحقیق پرداخته و 17 عامل اثرگذار بازاریابی پست مدرن بر اعمال پدیده مد شناسایی شدند. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران با سابقه امر بازاریابی و همچنین اساتید دانشگاه های دولتی شهر تهران(گروه های جامعه شناسی و مدیریت بازاریابی) می باشد که نمونه آماری آن جامعه خبرگان به تعداد 6 نفر تشکیل می دهد. ابزار گرد آوری داده ها در این پژوهش پرسش نامه بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها با رویکرد تصمیم گیری چندمعیاره فازی بود که از روش ANP به کمک DEMATEL برای وزن دهی و اولویت بندی عوامل استفاده شد. نتایج حل پرسش نامه ها با روش F. ANP نشان داد که بیش ترین وزن مربوط به معیار اصلی عوامل اجتماعی و زیرمعیار شغل اولویت اول را کسب کرد. و در نهایت پیشنهاداتی برای عملکرد بهتر ارائه گردید.
کلمات کلیدی : بازاریابی پست مدرن مد MCDM DEMATEL و F. ANP