بررسي تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب

بررسي تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب

عطیه علی پور منفرد بناب1 محدث علی پور منفرد بناب2

1) دانشجوی ارشد کارشناسی ارشد علوم تربیتی تحقیقات آموزشی .دانشگاه آزاد بناب alipour.2009@ yahoo .com
2) دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی قم alipour.2009@ yahoo .com

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب میباشد برای این منظور مهارتهای ارتباطی بر اساس نظریه دیوید برلو در چهار بعد: مهارت اطلاعرساني، مهارت شنودي، مهارت نوشتاري، مهارت كلامی و درگیری شغلی بر اساس نظریة شوفلی و همکارانش در سه بعد؛ شور و حرارت، غرق شدن، وقف شدن تعریف گردیده است و در این راستا یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی تنظیم گردیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب میباشد که تعداد 550 نفر است. با استفاده از فرمول کوکران 226 نفر به عنوان نمونه مورد بررسی در نظر گرفته شده است. برای طبقهبندی، تلخیص و تفسیر دادههای جمعآوری شده از روشهای آماری توصیفی و در سطح استنباطی برای آزمون فرضیههای تحقیق، از آزمون کولموگروف و اسمیرنف، r پیرسون و رگرسیون استفاده گردیده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیهها نشان دهنده تائید فرضیه اصلی تحقیق و چهار فرضیة فرعی میباشد. که این امر بیانگرآن است که مهارتهای ارتباطی مدیران بر درگیری شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بناب تأثیر دارد.
کلمات کلیدی : کلید واژه: مهارت اطلاع رسانی مهارت کلامی مهارت شنودی مهارت نوشتاری درگیری شغلی