بررسی تاثیرارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان در صنعت بانکداری

بررسی تاثیرارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان در صنعت بانکداری

مجید باقرزاده1 مریم وفیدحنفی2

1) مجید باقرزاده
2) مریم وفیدحنفی

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
درعصراقتصاد مبتنی بر دانش ،فعالیتهای ارزش آفرین سازما نها فقط متکی بر دارایی های مشهود آنها نیست،بلکه توانمندی سازمانها دربه کارگیری دارایی های نامشهود،قدرت اصلی ارزش آفرینی هارا شکل می دهد.یکی ازمهمترین دارایی های نامشهود شرکتها علائم تجاری آنها است که شامل برند شرکت می باشد.هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر ابعاد ارزش ویژه برند(مدل کلر)شامل:(برجستگی برند،عملکرد برند،تصویر برند،قضاوت برند،احساسات وطنین برند)وارزش ویژه برند برتداوم ارتباط مشتریان است.دراین پژوهش بااستفاده از روش تحقیق همبستگی ،نمونه ای متشکل از 383 نفراز مشتریان بانک ملی تیریز بااستفاده از پرسشنامه مورد بررسی قرارگرفت همچنین شش متغییر جنسیت،وضعیت تاهل ،میزان تحصیلات ،سن،درآمد شغلی ومدت زمان ارتباط با بانک به عنوان متغییر تعدیل گر مورد بررسی قرارگرفت.برای آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده ودرنهایت ،رابطه مثبت ومعنی داری بین ارزش ویژه برند وهر یک ازابعاد آن ونیز رابطه بین ابعاد ارزش ویژه برند وتداوم ارتباط به تایید رسید.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی:(ارزش ویژه برند تداوم ارتباط مشتریان مدل کلر)