اثرات اینترنتی خرید سهام در بازارهای سهام با استفاده از شبکه های عصبی

اثرات اینترنتی خرید سهام در بازارهای سهام با استفاده از شبکه های عصبی

سجادکریمی1 علی امیری2

1) دانشجویی کارشناسی ارشد حسابداری،دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج،ایران
2) دکتری حسابداری،دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج،ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر خرید اینترنتی سهام با استفاده از شبکه¬های عصبی جهت بکارگیری اینترنت توسط سرمایه¬گذاران بازار بورس اوراق بهادار می¬باشد. که با استفاده از متغیرهای هنجارهای اجتماعی، نیت و قصد پذیرش فن آوری و اطلاعات عمومی (عوامل جمعیتی) می¬باشد. این پایان¬نامه که به روش پیمایشی به صورت توصیفی و تحلیلی از نوع همبستگی انجام گرفته است. همچنین نمونه آماری 220 نفر از سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار تهران است، که پس از جمع¬آوری اطلاعات از طریق پرسش¬نامه محقق ساخته، داده¬ها به کمک نرم¬افزار Excel و SPSS در قالب جداول توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند همچنین پایایی پرسشنامه را با استفاده از آلفای کرونباخ به دست آوردیم. نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای هنجارهای اجتماعی، قصد و نیت سرمایه¬گذاران و اطلاعات عمومی(عوامل جمعیتی) برای انجام خرید اینترنتی سهام و پذیرش فن¬آوری جدید (اینترنت) ضروری و مورد توجه سرمایه¬گذاران در بورس اوراق بهادار می-باشد.
کلمات کلیدی : اثرات اینترنتی خرید سهام بازارهای سهام